הצהרות הון

אולי יעניין אותך גם..
יצירת קשר

תוכן עניינים

מהי הצהרת הון?

הצהרת הון הינה הצהרה על סך הנכסים וההתחייבויות של נישום לתאריך חתך מסוים. בהצהרת ההון יש להצהיר על כל הנכסים וההתחייבויות של הנישום ושל בן זוגו (במידה ובני הזוג נשואים וחיים ביחד), וכן על נכסיהם והתחייבויותיהם של כל ילדיהם הקטינים (מתחת לגיל 18).

בהצהרת ההון חובה להצהיר על כל הנכסים וההתחייבויות לרבות נכסים בחו"ל. פקיד שומה רשאי לדרוש הגשת הצהרת הון מכל אזרח ישראלי, אם כי בדרך כלל ידרוש הצהרה לגבי נישומים אשר חייבים בהגשת דוח שנתי למס הכנסה, כלומר : עצמאיים, בעלי מניות מהותיים בחברות, שכירים בעלי הכנסות גבוהות ועוד.

הצהרת הון הינה אמצעי של מס הכנסה לבדוק האם המוצהר בדיווח השנתי אודות ההכנסות למס הכנסה הינו נכון והגיוני לאור גובה הנכסים. מס הכנסה מחפש הפרשי הון בלתי מוסברים בדוח הצהרת ההון של הנישום, עליהם נדון בהמשך, כלומר מנסה לראות האם הגידול בנכסים נטו מתיישב עם ההכנסה המוצהרת ורמת ההוצאות הסבירה למחייה של הנישום.

הצהרת הון ראשונה

עוסק חדש, אשר פותח את עסקו לראשונה יקבל על פי רב דרישה להגשת הצהרת הון לתום השנה בה פתח את עסקו. הצהרת הון הינה תמיד לתום שנת המס כלומר ליום 31.12 , לפי החוק לנישום ישנם 120 ימים להכנת הצהרת ההון, איחור בהגשת הצהרת ההון גורר קנסות.

הצהרת הון ראשונה יש לערוך בקפדנות וזאת מהסיבה שכל הצהרה תושווה תמיד לקודמתה ולכן שכחה של הכללת נכסים עלולה לגרום להפרשי הון בלתי מוסברים שנגרמו מטעויות ועלולה לגרום לפתיחת שומות ודרישה לתשלום מס נוסף בלי כל צדק. אי לכך יש להקפיד להכליל את כל הנכסים המצויים בארץ ובחו"ל מכל הסוגים: מזומנים, חשבונות בנק, דירות, קופות גמל ועוד.

מילוי הצהרת הון

​רבים שואלים איך למלא הצהרת הון, העצה הטובה ביותר הינה: היעזרו באיש מקצוע. רואה חשבון יוכל לספק לכם רשימה של נכסים והתחייבויות אפשריים שייתכן ושכחתם, מעין "צ'קינג ליסט" של מסמכים להצהרת הון, ובנוסף יוכל לאתר הפרשי הון שייתכן ונבעו מטעות או אי הכללה של נכס מסוים בהצהרה. בנוסף במילוי הצהרת הון שניה ומעלה ייבצע רואה החשבון השוואת הון וייסע לכם לזהות ולמפות את ההפרשים שייתכן וייוצרו.

לייעוץ חינם ללא כל התחייבות בנושא של הצהרת הון התקשרו – 073-725-1559